2010-01-01

Hej allihopa! Jahapps, då var det 2010 (åh som man längtat?). Jo jag har faktiskt längtat, för jag ska göra allt för att 2010 ska bli MYCKET bättre än 2009 varit, 2009 var verkligen inte mitt år så att säga..det har varit så mycket dåligt och struligt, usch nej, nu var vi nya tag :) Och måste försöka sköta skolan och allt nu! Men har ju fortfarande över en veckas lov kvar hehe :D

Idag har jag inte planerat så mycket, bara ta det lugnt antar jag. Hade gärna varit med Cissi för måste fortsätta snacka med henne om den där grejen men hon är ju i Åsele just nu och kommer inte hem förrän i mitten av nästa vecka eller nästa helg :( Men jaja, I wait.

Jag vaknade ungefär kl 11 på morgonen idag och gick och sov "idag" 02.15 (på natten alltså). Känner mig ändå lite seg idag, men det gör jag oftast när det är tråkväder ute. Haha japps jag tycker det är tråkväder när det bara snöar och snöar och det är så jobbigt att gå ut då..och jag är ingen skid/snowboard/skridsko människa, alltså ingen vintersport människa med andra ord, så jag går ju helst inte ut och roar mig med det heller..så då får det väl bli hemma mys haha. Men det är väl det lovet är till för? Speciellt jul lovet (och alla höst/vinter lov) att just ta det lugnt, bara göra saker som man mår bra av och sova så mycket man vill! Och inte ha en massa måsten utan helt enkelt varva ner, eller vad säger ni ? Däremot sommarlovet ska man ju dra ut (när det är fint väder och inte regnar vill säga).
Tänk sommarpartyn, resor (även fast det bara är inom Sverige), käka en massa glass, ligga ute och sola, bada, kanske dra iväg med båten, shoppa..haha ja sommaren är härlig och då ska man gärna göra saker! Men sommarlovet är ju så långt så man kan ju också ägna mycket tid åt att sova och ta det lugnt haha, och nörda filmer alla regniga dagar. Eller varför inte blogga ?
Åhh nej, nu fick jag mig själv att längta till sommaren haha! :) För sommaren 2010 vill jag också bannemig ska bli den bästa sommaren ever! Har ni några tips på hur man får den till det haha? Jag säger iaf sol och glass, det är ett vinnande sommarkoncept...men, nu ska jag rikta in mig på en ny termin i skolan först innan sommarlovet tar vid, tråkigt nog men ett ont måste.
Nu måste jag sluta skolka och börja sköta lektionerna och läxorna, det kommer jag nog vinna på! Så kanske jag ska ta 2010 till ett bra skolår också? Hmm..:)

Jaja, nu har jag fått skriva av mig lite. Har snackat med älsklingen i tele, han är sjukt bakfull och säger att han har några konstiga sår på armen som han inte minns vars han fick dom ifrån haha. Jaja, han skulle gå och sova och sen får han väl skicka bild så får jag avgöra om det ser ut som klösmärken eller inte (för han misstänker att det kan vara från hans kompis katt). Och vi har ju ägt flera katter så jag borde veta hur katt klösmärken ser ut haha ;)
Men ni får ha en fin nyårsdag, för visst heter det så? x) Ursäkta, är lite oallmänbildad.
Jaja, vi hörs på ett tag.

Många kramar!/ Lena

trött
ungefär en halvtimme före tolvslaget! Ursäkta haha men var faktiskt supertrött :S Wierd...

skål
Skåla in det nya året! SKÅL 2010!<3

pusspuss
hehe pusspuss, jag passade på at fota en av Monicas kompisar och hennes man strax efter tolvslaget när dom kysste in det nya året haha :D

pappa haha
haha vem döljer sig här bakom?..han vill inte vara med på bild i bloggar och sånt haha så fick klottra över hans ansikte ;) daddy! :)

dricka
en massa dricka drack vi haha, och mitt headset är ett måste så jag kan lyssna musik när det blir tråkigt ;)

mums
mums..who doesn't likes ostbågar?

kök
på bordet med den röda duken som man ser lite av hade det stått en god nyårs buffé haha! :D

käk
här satt vi och käka, det ser lite tråkigt ut eftersom dom hunnit städa undan en massa x) sorry bildkvallan, VET att mobilkameran suger...

smäll
det small en massa några minuter innan tolvslaget! Men lyckades inte få någon raketsmäll på bild :( ljuset btw är blixten från kameran.

raketer!
vid tolvslaget lyckades jag fånga lite raketer! :)

dah?
utanför köksfönstret hos Monicas syrra, det small men lyckades inte få någon raket på bild där..fan vad störande när det bombar och smäller som fan men man får ingen på bild x)

snö
såhär vitt och snöigt är det outside här i Luleå! snöade som tusan imorse men det lugnade ner sig tills nu :) fotade denna bild för bara ett tag sen, och nu är det mörkt ute! wow..:O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0