hemma igen!

Hej sötnosar! Nu är jag hemma efter en, faktiskt, ganska seg dag.
Visst, det var superbra att man slapp alla vanliga lektioner och bara behövde inrikta sig på en grej som inte är så svår och komplicerad. Men visst var det segt att sitta och skriva och lyssna i flera timmar...

Men hursomhelst, först så hade vi författarbesök av Anna Wikström, hon har skrivit böckerna Kaxiga Katja, Spela falskt, Kim 145, Den bästa hämnden, När hjärtat skenar också var det någon mer som jag inte kommer ihåg namnet på. Hoppas jag prickade in rätt namn på alla där haha, rätta mig om jag hade fel :)
Men iaf, hon berättade lite om sina böcker och om hur hon utvecklades till författare. Och även om sin absoluta favoritbok som hon läst sen högstadiet, vad den nu hette, som hon hämtat en massa bra inspiration från när hon skrivit sina egna böcker! Förresten, är det nån av er som läst någon av dessa böcker? Skulle vara kul att höra vad ni tycker om dom, nu är det ju inte så att jag skrivit dom haha men kul att höra för att jag träffat författaren och hon bor ju i Luleå och jobbar i en annan skola i Luleå när hon inte håller på att skriva böcker.

Hon berättade även att hon funderar på en fortsättning till Kaxiga Katja, så då gav hon oss den texten hon hunnit skriva på fortsättningen. Också fick vi läsa igenom den och rätta det vi tycker inte riktigt passar in eller bör ändras eller så, sen fick vi även skriva en liten fortsättning efter det hon skrivit och ge henne tips och idéer på vad som kan hända sen! Och det var faktiskt jättekul, och hon sa till mig att en hel del som jag skrivit ner kommer hon ta med i fortsättningen (om det nu blir en fortsättning), så läser ni den boken sen så har jag varit med och skrivit den haha :) Men det var superskoj!
Sen fick vi börja skriva en berättelse med tema 80-tal och lite så, så vi har skrivit, lyssnat och läst hela dagen. Helt okej men lite segt som sagt.
Men i det stora hela har dagen varit bra!
Har käkat mat, varmkorv blev det hehe. Nu ska jag bara lyssna musik och ta det lite lugnt, kanske baka chokladkladdmuffins på ett tag! Och självklart snacka med älsklingen, när han nu svarar haha :)

Men ha en fin eftermiddag/kväll så hörs vi på ett tag! Svarar på frågorna jag fått in på ett tag.

Kram ♥

brwhr
såhär ser det ut när jag lyxar till det för fötterna med bubbelbad + massage för fötterna, härligt!

bgrwh
och fixa fossingarna lite extra gör man ju självklart också...filar, smörjer, klipper, målar och allt sånt!

rwgwr
fixade som vanligt dessa nails också, nu fick det bli vitt med lite glitter :)

vgewg
har ju även köpt ett nytt hårspray! nu fick det bli Tresemmé Salon Finish extra hold, den utlovar stadga och hållbarhet hela dagen. Den är lätt att borsta ur och ger inga beläggningar på håret, ger ett riktigt proffsigt frisörresultat! Kostar inte ens 100 spänn och finns typ överallt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0