hemma från Piteå!

Hej sötnosar! Nu är jag hemma från Piteå Havsbad, det var faktiskt väldigt skoj att vara där igen :) Har inte vart där sen jag var en superliten plutt haha! Men jo, det är fortfarande roligare än Nordpolen i Boden :)
Så nu har jag och Marika badat, åkt en massa läskiga rutschkanor, badat bubbelpool, badat ångbastu och en massa mer! Önskade bara att det var sommar så att man kunde simma ut till utomhuspoolen, det är väl det som är fördelen med Nordpolen på vintern. Dom värmer upp utomhuspoolen även på vintern så det inte blir en massa is och snö där så kan man ändå bada därute på vintern och gå upp och rulla sig i snön och allt, hehe!
Men Piteå borna var så tråkiga så dom tänkte väl inte så långt :)

Nä, men det var faktiskt superkul. Och självklart åt vi varmkorv, skrovmål och glass och en massa gott! Fan vad jag är onyttig då, skulle ju bli nyttig! Äsch..det är helg! Det får bli min ursäkt.
Men det blev en del småskador också, som alltid när man har sådär superkul, jag slog rumpan och benet i en rutschkana och sträckte armen på något konstigt sätt i "strömmen" hahaha :(
Och Marika föll i sten/kakel trappan inne i ångbastun när hon skulle gå ut därifrån, och hon fick värsta stora blåmärket på rumpan! Stackarn, det måste ha gjort jätteont :( Fast det lät ju lite roligt när jag hörde henne ropa och oja sig att "ajajaj jag föll, aj min rumpa!!" så det var svårt att hålla sig för skratt hehe..medans hon var nästan alldeles gråtfärdig. Hon kunde knappt sitta på en stol eller nåt efter det hahaha, vi får väl se om hon rider på onsdag :)

Nä, nu ska jag inte uppehålla er mer. Tyvärr blev det ju då inga bilder inne på äventyrsbadet. Har ju ingen vattentät kamera och ville inte ta risken att den skulle gå sönder haha, tog faktiskt inte med något att fota med alls överhuvudtaget..jaja, förlåt :) Hoppas ni överlever ändå!
Ni får väl själv fara dit och bada och leka lite och ha kul hahaha :) Och jag varnar er, var försiktig i trappan inne i ångbastun om ni inte vill ha en blålila rumpa hehe!
Men ni får ha en superfin lördagskväll så hörs vi senare eller imorgon !

Kram ♥

gwgrw
en liten del, men långt ifrån hela, av äventyrsbadet i Piteå :) och idag var det proppfullt av folk där...

gewrgw
hittade en bild från Piteå Havsbad, alltså själva havsbadet, fotat på sommaren. Dom har t.o.m rutschkanor som leder ner i havet och en massa sånt! dit måste jag någon gång nån sommar hehe, kanske i sommar ? :)

Kommentarer
Postat av: Ness

har aldrig varit på piteå badet xD

måste nog ta o göra det när ja åker dit på lovet, bor ju i umeå så de ä ju inte så långt:)

2010-02-22 @ 08:52:32
URL: http://sness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0