IDOL 2009!

Hej kära läsare! Var ju på stan igår med Monica och Channe och såg de två finalistkillarna från Idol 2009 uppträda i Shopping, tvåan Kalle och vinnaren Erik (en väldigt värdig vinnare, men Channe tycker Kalle skulle vunnit haha).
Dom var jättebra, Kalle sjöng Channes favoritlåt och hon blev såklart överlycklig när han sjöng den. Kan inte stava till den haha x)
Och jag blev överlycklig (och alla andra tonårstjejer där inne också) när Erik sjöng vinnarlåten Higher, den är ju så jäkla bra! Nördar den med mobilen hela tiden haha x) Så jag stod och fotade och sjöng med, najsigt :P
Jag lyckades få en bild på Kalle och en på Erik, dom blev dock inte så bra eftersom kvallan på min mobilkamera är rätt så dålig och jag stod en bit bort. Dom skulle uppträda kl 16 så vi tänkte att vi får en bra plats om vi går dit en halvtimme före, men se nej det var redan en massa folk där x) Men iofs, jag och Monica åkte in till stan tre timmar före uppträdandet och då hade REDAN folk ställt sig för att vänta..snacka om hysteriskt :) Och det var ändå inga fjortisbrudar.

Men jag var lite irriterad på morgonen för jag vaknade tidigt och skulle iväg till stan med Channe vid 10.30 på morgonen då, men när jag vaknat och fikat sa Monica att jag fick stanna hemma och "vi behöver inte fara förrän vid 13-14 tiden, jag ska också följa". Så jaha då fick jag försöka somna om men det gick inge bra, för då gick mobilen varm och allt x) Så jaja, jag vaknade i onödan...så ringde Channe några gånger och hon ringde mig haha, så hon for in till stan när vi skulle ha farit egentligen och träffade några kompisar från Jokkmokk.
Men jag och Monica for då in vid 13 tiden, vi träffade upp Channe och gick runt och kollade lite och fikade på Metro.
Och klantig som jag är lyckades jag givetvis tappa bort mitt busskort x) Tappade ju ganska nyss bort min dyra touch mobil :/ Men som tur är så gick vi till LLT info direkt och spärrade kortet och idag for Monica och hämtade ut ett nytt kort :) Så nu kan jag nörda buss igen haha skoj ;)
Efter vi sett Idol igår så ringde jag ju Cissi direkt jag kom hem också kom hon och allt sånt där, ja juste hon ringde mig förresten nu precis före jag käkade..såhär var det x)...
Cissi ringer..jag hinner inte svara, så jag ringer upp henne x)
Cissi:- Heej.
Jag:- Hej, visst är det Cissi? Jag kände inte igen numret.
Cissi:- Jupps, jag har mitt nya nummer nu! Kul va?
Jag:- Ehh ja..men har du halebop nudå?
Cissi:- Japps.
Jag:- Okej, men då ringer du ju gratis till mig nu.
Cissi:- Va?
Jag:- Eller oj, det var ju jag som ringde dig nu haha, hant ju inte svara.
Cissi:- Nä juste, men nu ringer vi ju båda gratis till varandra!
Jag:- Japps, då kan jag ju ringa dej under veckan när du är i Åsele.
Cissi:- Mm..
Jag:- Men juste, jag fick ju 5000 gratis sms. Och nu har jag bara 18 dagar kvar och har inte ens smsat 500 sms tror jag! Vad ska jag göra?
Cissi:-Jadu...
Jag:-Skicka mig kedjemess som jag kan skicka vidare vet jag!
Cissi: - Okej, hejdå.
Jag: - Ehh okej, hej.
Haha, fattar ni hon bara la på? x) Äsch ni kanske inte förstår, men det är jag och Cissi i ett nötskal ;)
Menmen, hon är överlycklig över sitt halebop nu haha. Men det förstår jag för det äger :)
Och det där med att jag fortfarande har kvar 4500 gratis sms stämmer konstigt nog, såg att jag har t.o.m 4.621 sms kvar! :O Konstigt, jag smsar ju mer än så...hehe, men det kanske är bra? Det är ju ett tecken på att jag inte är sms nörd? Jaja :)
Nu kommer bilderna iaf, såg att älsklingen messade mig nu så får väl kolla vad sömntutan vill x)

Puss och kram /Lena

jag och channe
jag och min söta vän Channe i Shopping, bara några minuter före Idol killarna skulle uppträda :D
visst ser min jacka rosa ut haha? Den är röd.

folk nere
här är bara lite av folket därnere vid Scorett åde, det var fullt med folk inne på H&M också (syns inte på bilden, det är på andra sidan) som trängdes för att få se killarna x)

mycket folk
däruppe där vi stod, så mycket folk att det ser svart ut! :) det var verkligen trängsel...

idol kalle
Idol-Kalle! :D (ursäkta bildkvallan och att jag stod ganska långt bort)

idol erik
och vinnaren av hela Idol, snacka om salig man blev när han sjöng Higher och bad alla sjunga med! Han är jättesöt live, och verkligen lika duktig som man tycker han var i tv haha :) Idol-Erik iaf...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0